2012. február 21., kedd

16. nap: Fokhagymás-spenótos Penne

Sziasztok!
Valamelyik nap unalmamban elkezdtem lapozgatni a szakácskönyveinket, amik itthon vannak (angolok) és találtam pár jó receptet. Azokat szeretném veletek megosztani, amiket vagy már én is kipróbáltam, vagy mindenképpen ki fogok a napokban! 



Lássuk először ezt a szénhidrát napi tésztát, én már csináltam többször! Egyszerű és nagyszerű. Ja és nagyon gyorsan és olcsón össze lehet dobni! :)
Hozzávalók: 


  • 450 gr penne tészta (én most szélesmetélttel helyettesítettem) 
  • 75 ml oliva olaj
  • 12 gerezd fokhagyma 
  • 675 gr spenót 
  • só, bors
  • 1 teáskanál ételízesítő
  • 1/2 citrom leve
  • (az erdeti recept szerint parmezán is, de szenhidrát napon ugye nincs sajt)
A tésztát megfőzzük, leszűrjük és meglocsoljuk az olivaolajjal. Vágjuk fel a fokhagymát szeletekre és tegyük egy serpenyőbe (a serpenyő legyen akkora méretű, hogy később a tésztát vissza tudjuk bele tenni) majd pár percig pirítsuk egy evőkanál oliva olajon amíg aranybarna színe nem lesz. Adjuk hozzá a spenót leveleket és kb. 1 dl vizet, hogy párologhasson miközben a spenót megfől. Sóval, borssal, ételízesítővel ízesítsük. 5 percig folyamatosan kevergessük, kb ennyi idő kell a spenótnak, hogy megfőljön. Adjuk hozzá a pennét, forgassuk össze, majd zárjuk el a lángot. Végezetül locsoljuk meg egy fél citrom levével! Akinek nem tilos szórja meg reszelt parmezánnal helyettem is :) 
Tipp: Ha van otthon ízesített oliva olajotok (fokhagymás vagy chilis) akkor nyugodtan lehet keverni a sima oliva olajjal! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése