2012. február 15., szerda

10. nap: Carbonara szószos saláta

Ennek a receptnek főként azok fognak örülni, akik carbonara spagetti rajongók! Én nagyon szeretem, csináltam már csirkemellel, baconnel és sonkával is és mind remek és nem utolsó sorban egyszerű az elkészítése! Szóval valamelyik nap gondolkoztam, hogy mit kellene főzni és akkor jutott eszembe, hogy egy darabig nem ehetek Carbonara spagettit! Mivel tészta szénhidrát, de a szósz csak fehérje napra való dolgokat tartalmaz! Hát így született meg a fejemben az ötlet!




Hozzávalók (2 étkezésre):

  • 150-200 gr bacon (ha már fehérje nap van éljünk vele és együnk húst eleget) 
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 dl habtejszín
  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb tojás 
  • parmezán sajt
 A bacont felcsíkozzuk és teflon serpenyőben megpirítjuk. Én nem szoktam alá tenni olajat, mert enged annyi zsíradékot magabol, hogy bőven elég! Borssal illetve a felaprított fokhagymával ízesítsük. A tojásokat felverjük és kb. 2 evőkanál reszelt parmezán sajttal és a tejszínnel elkeverjük. Ha a bacon megpirult huzzuk le a tűzről pár percre majd keverjük hozzá a tojásos-tejszínes szószt. Tegyük vissza a tűzre, kevergessük, vigyázzunk nehogy összekapja a tojast! Ha nagyon sürű akkor önthetünk hozzá egy kis tejet, de mivel most nem tésztara hanem salátára fogjuk tenni, így én kicsit sűrűbbre hagytam! Szép napot mindenkinek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése