2012. február 20., hétfő

15. nap: All we need is SOUP!

Avagy egy poszt a leves imádatomról! :) Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de nekem mindig, minden körülméynek között jól esik levest enni, főleg a téli hideg napokon! Nagy bánatomra itt annyira nem rajonganak érte, illetve ha mégis megtalálható 1-1 étterem menüjén, akkor az valamilyen krémleves! Amivel semmi bajom, de az elsö dolgom mikor hazamegyek, hogy egyek egy nagy tányér házi húslevest (na meg a túrórudi). Most kettő különböző leves receptet hoztam Nektek, mindkettő remek keményítő napra!

1. Sárgarépa-brokkoli krémleves



Hozzávalók: 

  • 1 fej brokkoli
  • 6-7 db nagyobb sárgarépa
  • 2 nagy krumpli
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 liter húsleves lé (helyettesíthető víz+ zöldségleves kockával)
A hozzávalókaz megmossuk, megtisztítjuk és kockákra, karikákra aprítjuk. Kivétel a hagymát illetve fokhagymát amit simán felaprítunk és egy evőkanálnyi oliva olajon megpárolunk egy serpenyőben. Az összeaprított brokkolit és sárgarépát is hozzáadjuk és kb 5 percig pirítjuk. Egy megfelelő méretű lábasba beletesszük a krumplit, illetve a serpenyő tartalmát, felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje, sózzuk, borsozzuk és fedő alatt főzni kezdjük. Amikor a zöldségek megfőttek hozzáöntjük a húsleves alaplevet, összeforraljuk, majd botmixerrel összemixeljük! Nem fogunk krémleves állagú levest kapni, hiszen nincs sűrítve se liszttel, se tejszínnel. Az állaga kellemes leves állagúnak kell, hogy legyen, ha esetleg túl sűrű, akkor nyugodtan öntsünk még hozzá vizet vagy alaplevet, illetve a leves alaplé falytájától függöen lehet ízetlen, ebben az esetben leveskockával ízesítsük! 

2. "Mindent bele zöldség leves" 

Hozzávalók: (Lényegében az összes zöldség, ami pillanatnyilag otthon van)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • újhagyma 
  • 3 paradicsom
  • 1 konzerv sűrített paradicsom 
  • 4 db sárgarépa
  • 1 db fehér répa
  • oliva olaj
  • só, bors, piros paprika
  • zöldség leves kocka
  • 1 babér levél
A hozzávalókat megmossuk, megtisztítjuk, és felkarikázzuk (répákat, újhagymát), felaprítjuk (hagymákat. paradicsomot). Egy megfelelő méretű lábasba 2 evőkanál oliva olajon megpiritjuk a vöröshagymát. Hozzáadjuk a fokhagymát és az újhagymát és kb. 1 dl vizet és puhára pároljuk (5-6 perc). Lehúzzuk a lábast a tűzről és ízesítjuk sóval, borssal, és egy fél teáskanál piros paprikával. Ezután hozzáadjuk a zöldségeket (kivétel a paradicsom). Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje, beledobjuk a babérlevelet és a leves kockát és fedő alatt főzzük kb 30 percig. Ennyi idő kb. elég ahhoz, hogy a zöldségek puhára főljenek. Hozzáadjuk a paradicsomot is, majd a sűrített paradicsomot egy tálkába elkeverjük 1 dl vízzel és ezt is a leveshez öntjük. Így már minden együtt van a tökéletes leveshez, amit még 10percig főzünk kis lángon. Én adtam hozzá tegnap egy fél konzervnyi lencsét (amit megmostam) illetve volt már, hogy csemege kukoricát, vagy babot adtam hozzá. 100 féle képpen lehet variálni! 

7 megjegyzés:

  1. Szia!!

    Nekem a keményítő nap a legnehezebb. A krumpli nem laktat, ezért általában rizst készítek, de az sem az igazi! Nem vagyok leveses, ezért még sosem ettem keményítő nap. Te jól tudsz vele lakni? Mit gondolsz a sült krumpliról? Valahol azt olvastam, hogy keményítő nap a Mekiben sült krumpliztak.
    Holnap szénhidrát nap. Olyan gyorsan telnek a napok. nekem ma volt a 35.
    Kitartás! ;)

    Judó

    VálaszTörlés
  2. Szia Judó!
    Én ma jol laktam a levesekkel, delutan még elrágcsaltam 2 db nyers sárgarépát! :) Én nem vagyok Meki fun, szal csak ha nagyon nincs más akkor eszek ott. Sült krumplijuk mondjuk jo! Én is olvastam valahol, hogy ettek ott, sztem lehet! Bár ha hazilag csinalsz sültkrumplit biztos jobban jársz, még ha nem is olyan fini! :)
    Igen a napok csak telnek, de en még mindig nem tudok a bűvös 65 alá menni! sztem most inkabb megint fölötte vagyok, de nem merek mérlegre állnI! Te h állsz?
    Lara

    VálaszTörlés
  3. Szia Lara!
    Sajnalatos modon, de be kell jelentsem, hogy nem hogy par napot kellett csusztassak, de ujra kell kezdjem a dietat,es csak jovo hettol, annyi vacsora, ebed stb meghivasok voltak, ne beszeljek arrol, hogy a hetvegen ceges buli volt(3napos), ahol lehetetlenseg volt magamnak ugy alakitani,hogy a napnak megfeleljen. Hetvegen ismet megyunk ujhazlatni, az otthonunktol 250 km-re,ugyhogy ott toltjuk a hetveget, igy nem serthetem meg hazigazdainkat azzal, hogy nem eszek abbol, amit adnak, ill. abbol amit viszek.....szoval elkeseredtem kicsit. De remelem nem lesz gond belole. Attol fuggetlenul meg olvaslak, es beszamolok az ujrakezdestol.
    Udv Csecseke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ajjj sajnalom! De teljesen megertem, nekem is ilyen volt mikor karacsonykor otthon voltam! A sok rokon látogatás...nem lehet mindig azt mondani, hogy bocs de nem! Főleg, hogy annyira hianyoznak a jó házi, magyaros ízek! Szoval akkor nekem is megbukott, azota meg ujrakezdtem és annyira nem akar beindulni! sehogyse tudok 65kg alá menni...bár van h kicsit többet eszek az egyes napokon a kelleténél! Szal valoszinuleg a kaja adagomon kellene csökkenteni! Kivancsi vagyok neked milyen lesz, mikor majd ujra elkezded! Irj mindenképp! Addigis minden jót!

      Törlés
  4. Koszi,koszi....hat most vegkepp letort a bilifulem, hogy ez a te tapasztalatod, mert nagyon le szeretnek fogyni vegre normalisra....egyetemista korom ota nem voltam csinos :(
    Neked meg kitartas,mert biztosan be fog indulni, elvegre meg az elejen vagy. Mondjuk en a reggeli gyumolcsot kovetkezetesen tartom, legalabb annyit... Szabad azt tudni te hol elsz?
    Csecseke

    VálaszTörlés
  5. Ne törjél meg, sikerülni fog!!! A gyümölcsnapokat én is tartottam közte is egyébként! Én is bizok magamban, holnap viznapot tartok, utanna lemérem magam hátha végre 65 alá mentem :)
    Egyébként Dél-Franciaorszagban! Lara

    VálaszTörlés
  6. En Erdelyben elek :)
    Csecseke

    VálaszTörlés