2012. február 12., vasárnap

7. nap: Sütőtök krémleves

Sziasztok!
Hogy telt a hétvégétek? Nekem nagyon jol, talalkoztam ma itt egy pár új magyarral! :) Étteremben ebédeltünk, de sütőtök krémlevest ettem, amit én is szoktam itthon csinalni, mert nagyon szeretem, szoval most megosztom veletek a receptemet!

Hozzávalók (2 személyre):

  • 1 db kb. 1 kg-os sütőtök
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 szál zöldhagyma
  • 1 zöldségleves kocka
  • 1 evőkanál oliva olaj
  • frissen őrölt bors, só
  • méz
A sütőtököt nagyobb darabokra vágjuk, meglocsoljuk kevés mézzel és előmelegített sütőben 5 percig sütjük. Az olivaolajon a felaprított hagymákat 2 percig pároljuk, hozzáadjuk a sütőtököt (kikaparjuk a sütőtök húsát) és felöntjuk annyi vízzel, hogy ellepje, majd hozzáadjuk a leveskockát is! Lassú tűzön, fedő alatt 3 percig főzzük. Turmixgéppel összeturmixoljuk, átpaszírozzuk, sózzuk, borsozzuk, hozááadjuk a mézet és még 3 percig főzzük. Tálaláskor tökmaggal vagy felszeletelt zöldhagymával díszíthetjük!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése