2012. február 22., szerda

17. nap: Grapefruit

Sziasztok!!
Gyümölcs napom van és igazaból semmi érdekeset nem ettem/eszek ma. Csak a szokásos alma, banán, ananász...! Viszont vettem tegnap 2 db grapefruitot és probáltam volna megenni, de rájöttem, hogy még mindig nagyon nem jön be az ize, szoval kár lenne erőltetni! Találtam egy receptet, miszerint a sütőt grill fokozatra kapcsolva, a grapefruitokat mézzel meglocsolva és fahéjjal megszórva grillezhetjük. Kipróbáltam, még mindig nem volt az igazi nekem...! Csináltam belőle innivalót! Azaz kifacsartam a levét és felhígitottam vízzel! Legalabb nem veszett kárba, így már egész finom! Maganak a gyümölcsnek nagyon érdekes íze van, nekem egyből a tonic ugrik be róla és azt is utálom! Ti hogy vagytok vele? Próbáltátok már a grapefruitot valamilyen formában? Egyébként nagyon sok jót hallani róla, tudtátok például, hogy a fogyókúrában és tisztítókúrákban nagy segítség lehet, hiszen felgyorsítja a kilókkal való küzdelmet. Hatása egyrészt a grapefruitrostok nagyon magas folyadékfelvevő képességén alapul (éhségérzetet kelt), másrészt képes a zsírok lebontására, ezáltal a koleszterinszintre is kedvező hatással bír. Májtisztító hatását is kiemelik, ez pedig a kesernyés íznek köszönhető. A vért is tisztítja, illetve lúgosabbá teszi, valamint csökkenti a vérnyomást. Ha levét isszuk (akár önmagában, akár vízzel higitva) sose adjunk hozzá cukrot vagy mézet!
Nem árt azoknak vigyázni vele, akik gyógyszert szednek, mivel a gyümölcs fogyasztása felerőssíti egyes gyógyszerek hatását!
Holnap víznapot tartok. Őszintén bevallom, hogy már várom :) Kiváncsi vagyok magamra!
Szép napot! Lara

1 megjegyzés:

  1. En imadom a grapefriut-ot, bar sokat nem hasznalok belole, mint ahogy a tobbi deligyumolccsel sem elek tul gyakran. A szezonalis gyumolcsoket reszesitem elonyben, azt hiszem nem kell taglaljam miert, hisz ezer meg egy cikk szol errol. :)
    Ugyhogy igy telen nem tul valtozatos a gyumolcsbevitelem,mint mar emlitettem almat almaval fogyasztok, amit draga jo apam szedett le es rakott el a pincebe. :)
    Kulonben az ananaszrol is sok jot olvastam.
    A viznaphoz kitartast kivanok, hajra. Biztos vagyok benne, hogy a frissen fozott, forro zoldtea segiteni fog a tulelesben, ha van lehetosegedre ra napkozben is kesziteni munkahelyen.
    Csecseke

    VálaszTörlés