2012. március 17., szombat

Babos-zöldséges egytálétel

Sziasztok!
Hogy vagytok? sajnalom, hogy mostanaban kicsit el vagyok veszve és kevesebbet jelentkezem, illetve kevesebb receptet hozok...de beindult itt a jo idő, az időm nagy részét a szabadban töltöm! Amikor meg gépközelben vagyok, akkor vagy van időm a receptekre vagy nincs...! Azert igyekszem folyamatosan frissíteni! Íme egy pofonegyszerű és mégis fini keményítő napi recept:

Hozzávalók: 

  • 1 konzerv fehérbab (természetesen jobb ha nem konzerves, akkor ugye áztatni kell stb...)
  • 2 db sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors és ételízesítő
  • valamint zárójelbe jegyzem meg, hogy én tettem hozzá egy kevés felcsikozott bacon szalonnát, amit én később kilökdöstem, de remek ízt adott az egésznek! 
Aki úgy csinalja mint én az a bacont egy serpenyőben elkezdi megpiritani. Nem kell tenni alá olajat, mert lesz sajátja! Hozzáadjuk utanna a felaprított hagymákat, majd a sárgarépát. Pár percig pirítjuk, majd felöntjük kb 1,5 dl vízzel és lefedjük. Ekkor ízesíthetjük ételízesítővel, vagy ha van megmaradva húsleves lé akkor víz helyett használhatjuk azt. Addig kell így főzni míg a lé el nem tűnik, ekkorra a sárgarépa is megpuhul, ez kb. 10-12 perc! Hozzáadjuk a konzerves babot és összefőzzük pár perc alatt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése